Naravna tradicija, način in modrost.

Počutiti se dobro sami s seboj? Seveda lahko! Poglejmo kako.

Ali obstaja čarobni recept za srečo?

Zdravniki in psihologi so ga poskušali ustvariti, vendar so mnenja glede tega deljena in nikoli ne pripeljejo do končnega rezultata.

Trije glavni deli, ki sestavljajo vsakodnevno življenje, tj. služba, zdravje in odnosi, žal niso vedno na zadovoljivi ravni istočasno.

Kaj torej narediti? Zajeti dih in čakati na boljše čase?

Ne, čas prehitro teče in kot nas je naučilo obdobje pandemije, je treba vsak dan živeti na polno. Nekaj je gotovo: latinski pregovor »Mens sana in corpore sano« rimskega pesnika Juvenala, ki je živel ob koncu 1. in v začetku 2. stoletja našega štetja, je še danes aktualen. Začnemo namreč lahko pri fizičnem dobrem počutju, da bi umu in posledično srcu namenili optimalne pogoje za popotovanje po poti do sreče. Hiter tempo življenja, ki ga imamo vsi, nam omejuje prosti čas, kar pa ne sme biti izgovor za: »Ne uspem si vzeti ure časa za telesno aktivnost«. Kot zatrjujejo na italijanskem inštitutu Istituto Superiore di Sanità, nam ni treba postati profesionalni športniki ali se zaobljubiti športu, da bi svoje telo ohranjali čvrsto. Za odrasle je dovolj, da gibanju namenijo med 2 in 3 urami tedensko.

 

Kateri vrsti gibanja?

Tisti, ki nam je najbolj všeč, tudi hitra hoja je lahko učinkovita (seveda je ne gre zamenjevati s sprehodom po mestu in občudovanjem izložb). Blagodejni učinki so dejansko brezmejni. Z aerobno telesno vadbo (tj. aktivna vadba, nasprotna tisti, ki se na primer izvaja z orodji v fitnesu) lahko izboljšamo krvni tlak, pripomoremo k preprečevanju številnih bolezni (tudi krvno-žilnih), nadziramo svojo telesno težo, zmanjšamo količino maščobe, ohranjamo aktivne mišice in kosti, s čimer se izognemo pojavu z njimi povezanih tegob. Telesna aktivnost sicer ne neposredno vodi k sreči, pač pa pomaga zniževati stopnjo stresa in tesnobe, ki ju lahko nakopičimo preko dneva.

Še več:

gibanje na svežem zraku pomeni uživati blagodejne učinke sončnih žarkov, opazovati okolje in razglede, mogoče tudi poklepetati z mimoidočimi ali z ljudmi, s katerimi izvajamo telesno aktivnost, pomeni torej počutiti se del sveta, s tem pa manj same in manj žalostne. Poleg upoštevanja mednarodnih priporočil Svetovne zdravstvene organizacije in v pričakovanju, da se končno odkrije in obelodani formula sreče, torej namenimo prostor dobremu počutju, ki ga podarja gibanje. To je obveza, ki jo lahko sprejmemo vsi, tudi ob prihajajočem novem letu.

Kontakti

Zahtevajte kontakt za informacije

Prijavite se na E-novice

Z oddajo zahtevka dajem soglasje za obdelavo mojih osebnih podatkov, za namen pošiljanja novic (newsletter) na e-mail, skladno z Obvestilom o varovanju podatkov. Preberite Obvestilo o varovanju podatkov.